"Serangkap perkataan sudah cukup untuk mereka yang mahu mengambil iktibar, tetapi seribu perkataan tidak cukup bagi mereka yang keras hati"

(UNTUK KESAN BACKGROUND MUSIC TERBAIK, SILA SET KAN VOLUME 20-25 SAHAJA, TQ)

Sunday 10 June 2012

KISAH GADIS KRISTIAN DAN PEMANDU TEKSI

Dr Morsi, calon presiden Mesir
 
 
Ada kisah menarik yang terjadi di salah satu daerah di Mesir...


Seorang gadis naik teksi. Setelah duduk dalam teksi, pemandu bertanya: "Memilih siapa ketika pilhanraya presiden?"
Si gadis menjawab, "Mohammed Morsi".
Si pemandu hairan dan protes, "Kenapa? Dia kan Ikhwan?"

Si pemandu berniat untuk  mengkritik Morsi, "Saya seorang muslim dan nama saya Mohammed"
Si gadis memotong dan balik menjawab: "Saya Kristian dan nama saya Marian".
Si pemandu bertambah bingung dan berkata: "Bukankah Shafiq akan menempatkan Injil dalam buku pelajaran dan menghapus ayat2 al Quran?"

Si gadis menjawab: "Bagaimana mungkin saya akan memberikan suara saya kepada orang yang tidak menghormati agamanya"
Si gadis melanjutkan: "Ketika gereja saya diledakkan, Shafiq ada bersama Mubarak sementara Ikhwan ketika itu dipenjara...."

"Ketika syuhada' berguguran, Shafiq menjawat  sebagai Perdana Menteri sementara Ikhwan ada bersama demonstran di Tahrir"
Setelah mendengar penuturan si gadis, pemandu teksi berujar, "Setelah mendengar kata2 kamu saya akan pilih Morsi"

Allahu akbar walillahi allhamd
(Allah Maha Besar dan Segala Puji hanya milik Allah)

sumber:  zilzaal

No comments:

Post a Comment